16 Ağustos 2013 Cuma

21.YÜZYILDA EĞİTİMİN KRİTİK ÖZELLİKLERİ



21. Yüzyıl Becerileri
Küresel sınıflar, Küreselleşme
Disiplinlerarası ve Bütünleştirilmiş
Teknolojiler ve Multimedya
Öğrenci merkezli
Proje temelli ve araştırmalarla yönlendirilen
Yaratıcı kişisel ve sosyal değişim yaratma ve uyum sağlama, yaşam boyu öğrenme
Gerçek dünya ile ilişkili
21. YÜZYIL İÇİN OKURYAZARLIK TÜRLERİ
Güzel sanatlar ve yaratıcılık
Ekolojik okuryazarlık
Siber okuryazarlık
Fiziksel fitness ve sağlık okuryazarlığı
Küreselleşme ve çok kültürlülük okuryazarlığı
Sosyal / Duygusal okuryazarlık
Medya okuryazarlığı
Finansal okuryazarlık
DEĞİŞİM İÇİN
Eğitim ve öğrenmeyi, tıpkı dengeli beslenme ve egzersiz yapma gibi bir sağlık yöntemi olarak düşünmeye başlayın.  Kalp sağlığı için fiziksel egzersiz ne kadar önemliyse, zihin sağlığı için de  2000’li yıllarda öğrenme ve enformasyon (zihinsel egzersiz) o kadar önemlidir.
DEĞİŞİM İÇİN
Eğitim sistemi, dil ve sözel becerileri geliştiren öğretim programlarını daha fazla vurgulamalıdır. Dil ile genel zeka arasında çok yüksek bir korelasyon vardır.
Bir kimsenin yaşamının ilk yıllarındaki IQ düzeyindeki artış, o kişinin yaşamın ilerleyen yıllarında nörodejenerasyondan korunmasına yardımcı olmaktadır.
Dil, kendi başına sağlık ve refah açısından baskın bir role sahiptir.
DEĞİŞİM İÇİN
Öğrenme durağan bir dönem  olarak değil, devam eden bir süreç olarak düşünülmelidir. Devamlı yaşam boyu öğrenme, embiriyonik gelişimden başlayarak yaşamın en son dönemine kadar pekiştirilmelidir. Nöral gelişim açısından iki önemli dönem olduğunu biliyoruz: Bebeklik dönemi ve ergenlik dönemi.  Son yetişkinlik döneminin ortalarında üçüncü bir kritik dönem olabilir.
DEĞİŞİME DİRENÇ GÖSTERME
İletişimi çarpıtma
Sunulanları, olduğundan daha fazla bir şekilde kendi görüşlerine yakınmış gibi algılama
Sunulanları, kendi görüşünden aşırı derecede farklıymış gibi abartarak inandırıcı bulmama
DEĞİŞİME DİRENÇ GÖSTERME
“Biz bunu biliyorduk” sendromu!
***
RAFET ÖZCAN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder