16 Ağustos 2013 Cuma

EĞİTİMİN GÜNCEL SORUNLARI

Rafet ÖZCAN

Öğretmen yetersizliği
Sınıfların kalabalık olması
Eğitimin sınavlara endekslenmiş olması
(SBS, ÖSS, ALES, ÜDS, KPSS, TUS, vb)
Ders kitaplarının niteliği
Yönetici atama yönetmeliğinin işletilememesi
Yabancı dil öğretiminin başarılı olmaması
Okullarda ders araç gereçlerinin yetersizliği
19. VE 20. YÜZYILDA FABRİKAYI MODEL ALAN OKULLAR
Günümüzde okullar, çocuklarımızı 21. yüzyıl sorunlarını çözebilecek beceriler kazandıracak şekilde yapılanmamıştır!
FABRİKALARI MODEL ALAN 20. YÜZYIL OKULLARININ TEMEL İŞLEVLERİ
Anne babaları fabrikalarda çalışmaya giden çocuklara güvenli bir ortam sağlamak, çocukları orada güvenli bir ortamda alıkoymak,
Gelecekte fabrikalarda çalışacak olan işgücünü yetiştirmek,
Toplumsal bütünleşmeyi sağlamak
Günümüzde okullar, dünyanın birçok ülkesinde temel işlevlerini yerine getirememekte, bu nedenle de ciddi eleştirilere uğramaktadır.
20. YÜZYILDA OKULLARIN İKİ TEMEL İŞLEVİ
Çocukları bir üst eğitime hazırlamak,
Çocukları hayata hazırlamak.
Okullarımız bu iki işlevi de yerine getirememektedir.
Okullarımız, çocukları üst öğrenime hazırlama işlevini dershanelere devretmiştir;
ilk ve orta öğretim kurumlarından mezun olanların gelir getiren bir işe yerleşmelerini sağlayacak becerilere sahip oldukları da söylenemez, dolayısıyla hayata hazırlama işlevini de yerine getirdiği söylenemez.
21. YÜZYILDA OKULLARIN İŞLEVİ
21. Yüzyılda eğitimin niteliği ve okulun işlevleri büyük ölçüde teknolojik değişim tarafından ve bu değişim karşısında takınılan tavır tarafından belirlenecektir.
İddia şudur: Günümüzdeki teknolojik gelişmelerin insanlık üzerindeki etkisi, sözlü kültürden yazılı kültüre geçiş kadar önemlidir. Başka bir deyişle, günümüzdeki teknolojik gelişmeler insanlığı en az yazının icadı kadar etkileyecektir. Söz konusu etkiyi, bilimsel bilgi miktarındaki artış hızında, bilgi birikiminde, bilgiye kolay erişimde, vb. görmek mümkündür.
Teknolojik olarak 21. Yüzyılda yaşıyor olmamıza rağmen okullarımız ne yazık ki 20. yüzyılda kaldı.
21. Yüzyılda eğitimin niteliği ve okulların işlevi, fabrikaları model alan eğitim ve okul anlayışıyla çözülemez.
21. Yüzyılda çözülmesi gereken yerel, ulusal ve küresel problemler önceki yüzyılların problemlerinden çok farklıdır. Açıkça belirtmek gerekirse, 2009-2010 yılında okula başlayacak ve 2067 yılında emekli olacak olan bireylerin gerçek dünyada karşı karşıya kaldıkları ve çözmek zorunda oldukları “küresel ısınma”,“kıtlık”, “yoksulluk”, “sağlık sorunları”, “çevre sorunları”, “dünya nüfusunun gittikçe daha hızlı bir şekilde artmakta oluşu” gibi ciddi problemler söz konusudur. Bu problemler, 20. Yüzyılın koşullarına göre yapılanmış olan okul ve eğitim anlayışının farklılaşmasını gerektirmektedir.(Devamı var.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder